مصرف مکمل های ویتامین برای چه کسانی توصیه می شود؟

مصرف مکمل های ویتامین برای چه کسانی توصیه می شود؟

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۲-۲۵
  • در : ویتامین و مکمل

در مورد مکمل هایی که ظاهرا باید مصرف کنیم، گاهی آنقدر توصیه های متضاد وجود دارد که تشخیص مصرف مکمل ها دشوار می شود.
اما در برخی موارد حاد تر مصرف مکمل های ویتامین و یا مولتی ویتامین ها جدی تر میشود. در ادامه این موارد را توضیح می دهیم.

۱ – شما بیش از حد کار می کنید

مصرف مکمل های ویتامین - مکمل ویتامین

مصرف مکمل های ویتامین

هیچ شکی وجود ندارد که بهترین راه جذب مواد مغذی و معدنی، یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. اما چه تعداد از ما عادت های غذایی مان ایده آل است؟ از آن جایی که گرایش به بیشتر ماندن در سرکار بیشتر شده و یا سفر های شغلی رایج تر شده، بسیاری از ما کمبود وقت داریم. در نتیجه زمان کمتری را به تهیه و پختن غذا های سالم و مغذی اختصاص می دهیم و برخی از مواد مورد نیاز بدن دریافت نمی شود. بنابراین مصرف مکمل های ویتامین می تواند این کمبود را تا حدی جبران کند.

۲ – شما به طور طبیعی دچار کمبود مواد معدنی هستید

متاسفانه گاهی اوقات شرایط بدنمان طوری است که نیاز بیشتری به مواد معدنی یا ویتامین ها احتیاج داریم. این کمبود می تواند دلایل مختلفی از جمله کم خونی، هورمون ها، مراحل مختلف زندگی (زنان باردار) و یا شغل هایی که بدن ما مطالبه مواد مغذی بیشتری دارد. (مانند ورزشکاران حرفه ای)
اگر این شرایط را دارید و یا دائما احساس گیجی و خستگی می کنید، بهتر است تا با یک پزشک مشورت کرده و نظر او را درباره مصرف مکمل ها جویا شوید.

۳ – شرایط بارداری

کاساندرا بارنز می گوید: DHA، یک اسید چرب اساسی، برای رشد طبیعی مغز جنین، کودکان شیرخوار و رشد طبیعی بینایی کودکان تا ۱۲ ماهگی مهم است. این ماده، یک ماده مغذی است که ارزش مصرف در دوران بارداری و شیردهی را دارد.

یک ژورنال پزشکی (BMJ) نشان داد که مولتی ویتامین های بارداری می تواند هدر دادن پول بیشتر برای مادران باشد. با این حال برخی تحقیقات و سازمان های بهداشتی دیگر نیز مصرف برخی مکمل های خاص را توصیه کرده اند.

۴ – سنی از شما گذشته است

هر چه پیر تر می شویم، بدن آنزیم های هضم کمتری تولید کرده که همین امر باعث کاهش دریافت مواد مغذی از غذا می باشد.
سن ما می تواند به معنای ان باشد که به اندازه کافی مواد مغذی را برای سلامتی بدن دریافت نمی کنیم. مکمل های با کیفیت خوب مانند آنزیم های هضم و ویتامین ها و مواد معدنی می تواند برای افراد مسن مفید باشد. البته مادامی که با دارو های تجویز شده تداخلی نداشته باشد.

۵ – شما استرس دارید

هنگامی که استرس زیادی داریم، مواد مغدی می توانند نقش حمایت کننده ای را ایفا کنند. برای مثال ویتامین های گروه B برای عملکرد سیستم عصبی و عملکرد روانشناختی سالم مهم هستند. این ها می توانند رفتار شما در برابر استرس و یا احساسات و طرز تفکر شما و اینکه چقدر خوب میخوابید را توصیف کنند.
برخی پزشکان مصرف B12 را در هنگام استرس توصیه کرده اند.

۶ – دارو مصرف می کنید

درباره این مورد تحقیقات کمی صورت گرفته است. برخی مختصصان معتقدند که مصرف دارو های ضد بارداری هورمونی می تواند تنوع باکتری های روده را تغییر داده و شما را در معرض خطر و شرایط مختلف قرار دهد. اگر احساس می کنید که مرتبا باید دارو و قرص مصرف کنید، امتحان یک پروبیوتیک برای دیدن اینکه این کار را انجام می دهد یا نه می تواند ارزشش را داشته باشد.

دکتر گریلین گلنویل توضیح می دهد که: “مصرف دارو و قرص سطح باکتری های خوب روده را تغییر می دهد.بنابراین باید حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشید. بیشتر باکتری های بدن در سلول های روده و ستگاه گوارشی شماست. به همین دلیل تعادل باکتری های روده برای سلامتی و سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.”