۱۹ دلیل برای اینکه چرا باید پیاده روی کنیم

۱۹ دلیل برای اینکه چرا باید پیاده روی کنیم

  • توسط : صادق
  • در : ۱۳۹۹-۰۴-۲۶
  • در : ورزش عمومی

معمولا افراد تصور می کنند که دستیابی به فواید ورزش، انجام نوع پرشدت آن مانند دویدن و دیگر ورزش های هوازی است. اما شما به سادگی می توانید با پیاده روی نیز به این اهداف دست پیدا کنید. در ادامه چند مورد از فواید پیاده روی را معرفی خواهیم کرد.

از پایین آمدن چربی بدن گرفته تا بهبود تنفس، کاهش کمر درد تا کاهش خطر حمله قلبی و مغزی. پیاده روی برای ذهن شما نیز مفید است. به بهبود روحیه شما، تقویت اندورفین، کاهش خستگی و کاهش هورمون های استرس کمک می کند. علاوه بر یان کاملا رایگان است و به مدت زمان زیادی احتیاج ندارید. فقط بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه در روز و ۵ روز در هفته می تواند به بهبود سلامتی شما کمک کند.

۱ – با سطوح پایین افسردگی مرتبط است

طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۹ توسط روانپزشکی JAMA، سطح بالاتر فعالیت بدنی مانند پیاده روی به مدت یک ساعت، با میزان پایین تر افسردگی مرتبط است.

۲ – می تواند به کاهش استرس کمک کند

سعی کنید در محیط های زیبا پیاده روی کنید. این کار باعث کاهش میزان استرس جسمی و روانی می شود. شرکت کنندگان در یک مطالعه علوم رفتاری سال ۲۰۱۸، کاهش بیشتری در سطح هورمون کورتیزول که مربوط به استرس است و همچین استرس احساسی پس از پیاده روی طبیعت نسبت به پیاده روی در محیط شهری را تجربه کردند.

فواید پیاده روی

فواید پیاده روی

۳ – امید به زندگی

طبق مطالعه ای در سال ۲۰۱۹ از The BMJ، داشتن فعالیت فیزیکی مرتب به عمر زندگی بیشتری مرتبط است. توصیه می شود در هفته بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط مانند پیاده روی انجام دهید تا از طول عمر بیشتری برخودار شوید.

 

۴ – سلامت زانو ها

پیاده روی یک ورزش با تأثیر کم است. به این معنی که نسبت به یک ورزش با تأثیر زیاد مانند دویدن، فشار کمتری بر روی مفاصل خصوصا زانو ها وارد می کند. فقط یک ساعت پیاده روی در هفته می تواند به کاهش احتمال ابتلا به مشکلات زانو کمک کند.

۵ – ممکن است خطر شکستگی لگن را کاهش دهد

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ از مجله آمریکایی بهداشت اظهار داشت: “پیاده روی یک فعالیت نسبتا ایمن و آسان برای پیشگیری از شکستگی لگن است”. همچنین یک مطالعه قدیمی در سال ۲۰۰۲ در بیمارستان Brigham در مورد زنان پس از یائسگی نشان داد که ۳۰ دقیقه پیاده روی در هر روز، ۴۰ درصد خطر شکستگی لگن را کاهش می دهد.

۶ – ممکن است خطر و شدت سکته مغزی را کاهش دهد

طبق گفته انتشارات سلامت هاروارد، هرچه بیشتر پیاده روی کنید، خطر سکته مغری کمتر می شود.

۷ – با نرخ پایین بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد

انجمن قلب آمریکا، از پیاده روی به عنوان بخشی از راهبرد کاهش خطر بیماری های قلبی حمایت می کند. همچین مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ توسط ژورنال قلب اروپا نشان داد که کسانی که با سرعت بیشتری پیاده روی می کنند، کمتر از کسانی که با سرعت کمتری پیاده روی می کنند، می میرند.

۸ – کاهش ابتلا به سرما خوردگی

انتشارات سلامت هاروارد گزارش داده است افرادی که فعال تر هستند، برای مدت زمان کمتری و با شدت کمتری بیمار می شوند.

۹ – کاهش فشار خون

طبق تحقیق سال ۲۰۱۳ توسط ژورنال پزشکی ورزشی آسیا، افرادی که ۱۲ هزار قدم در روز در طی ۶ ماه انجام داده اند، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک آن ها بهبود یافته است.

فواید پیاده روی

فواید پیاده روی

۱۰ – کاهش سطوح اظطراب

بر اساس تحقیق در سال ۲۰۱۸، پیاده روی می تواند به تقویت سلامت روان و اظطراب شما کمک کند.

۱۱ – تسکین اعصاب

در مطالعه ای نیز مشخص شد افرادی که ۱۰ دقیقه پیاده روی می کنند، احساس عصبانیت کمتری دارند.

۱۲ – مبارزه با خستگی و تقویت انرژی

بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ توسط BMJ Open، ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز می تواند به حفظ انرژی بدن کمک کند.

۱۳ – کاهش خطر بیماری گلوکوم

بر اساس گزارش سالانه آکادمی چشم پزشکی و تحقیقات آمریکا در سال ۲۰۱۷، افرادی که از نظر جسمی فعال هستند، ۷۳% خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند.

۱۴ – کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ توسط The Lancet انجام شد که نشان داد افزایش فعالیت بدنی، با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مرتبط است. همچنین به تثبیت عملکرد شناختی به افراد دارای آلزایمر کمک می کند.

۱۵ – کاهش کمر درد

پیاده روی در افرادی که مبتلا به کمر درد مزمن هستند، بسیار اثر بخش می باشد.

فواید پیاده روی

فواید پیاده روی

۱۶ – سلامت بهتر مغز

افرادی که تحمل بالاتری در راه رفتن دارند، از عملکرد شناختی بهتری برخوردار هستند.

۱۷ – بهبود سطح کلسترول

افرادی که پیاده روی می کنند، سطح کلسترول کمتر و سالم تری دارند.

۱۸ – مدیریت وزن

بسته به وزن شما، پیاده روی می تواند ۸۵ تا ۱۳۵ کالری در هر مایل بسوزاند. در کنار یک رژیم غذایی مناسب، می تواند به شما در حفظ یا کاهش وزن کمک کند.

۱۹ – خواب بهتر

پیاده روی می تواند به بهبود مدت زمان و کیفیت خواب کمک کند.